Pattaya – Khon Kaen og hjem igjen ble for kjedelig, så da tok vi en liten omvei.Nordlendingene var på sørtur og planen var og møte dem i Lomsak!
Torgeir og Veiviseren la ut på en lang Onsdagstur på en Onsdag, og endte opp i Auttaya. Der bodde vi som vanlig på Grand Auttaya. Torsdagen la vi turen nordover til Nakon Sawan, så noen småveier mot Pichit og Pitsanulok, før vi kom på 12’rn til Lomsak. I Nakon Sawan området hadde de hatt den største flommen på lang tid, men det stoppet ikke MPR MC på tur. Da vi kom til Lomsak hadde Nordlendingene allerede sikret seg det beste bordet på første avstøvningsstasjon like ved hotellet. Lomsak: Vi kommer tilbake!

Fredagen kjørte vi til Nong Kai via Loei og ”Elva”.

På Lørdagen tok Nordlendingene turen mot nord, og vi andre fant en masse omveier og flotte og svingete veier på vei til Khon Kaen.

Treffplassen var på Politi Akademiet i Khon Kaen, og der var det masse hyggelige folk i både uniformer og ”cut”.Vi samlet oss med våre venner i Asian Nomad MC og kvelden ble meget hyggelig. Mer danse-damer på en scene har jeg aldri sett, og derfor får dere bare se et dårlig bilde. Er du ikke med på tur, da er du ikke med! Søndagen var det rake veien tilbake til Løven. Og med den fraværendes Pappa’s klare beskjed om at ingen kjører fra oss, da gikk det radig hjemover. Det gikk faktisk så fort at den beskjedne Bergenser som Torgeir er, så var han målløs i nesten 5 sekunder. Og vi holdt Pappens ord! Så kom vi hjem til Den Nye Løven!

Litt under 2000km derav ca 200km på ”Ny” vei, samt litt regn, litt grusvei og veiarbeider gjorde dette til en fin tur i god MPR MC tradisjon!

Takk til alle som var med.

I forfjamselsen over ny Løve, lite folk, så glemte vi avgangsbilde. Her er Torgeir på første suppestasjon med en beskjeden, men smilendes service betjent.

Hva barn ser i Veiviseren vites ikke, men det kan være at mødre ser en god underholdsbidragsyter!

Mat må vi ha, og i Thailand spiser vi Thai mat.

En stolt Veiviser får fersk Gasohol av Torgeir. Nå kan vi kjøre til neste suppestasjon!

Mer mat må til. Oversvømmelsen sees i bakgrunn.

Som Bergenser så trivdes Torgeir som fisken i vannet på denne strekningen.

Vår faste stoppested på Lomsak Mountain. Mer mat.

MPR MC sin faste naturfotograf i full sving.

Da vi kom til Lomsak ønsket Nordlendingen oss velkommen. De hadde komt tidlig for og sikre seg det beste bordet på denne avstøvningsstasjonen!

Et par raske sigaretter etter frokost og vi er klar.

Fredag morgen, og klar for litt ny vei for noen. Masse svinger og fin vei mellom Lomsak og Loei. Mye veiarbeider langs elven så snart er det bare snadder der og.

Torgeir smiler etter og endelig få se Elven.

Og noen nøyde seg med en røyk i skyggen.

Kaffe barer er det overalt i dette vakre landet og her er vi på en av dem. Hvorfor Torgeir har på seg ”Bergens-ustyr” vites ikke.

Så mat på den eneste restauranten som er med på Michelin guiden i hele Isaan!

Cola på guttene!

Mer kaffe i Nong Kai på vårt faste hotell.

Her har Veiviseren fått seg en bøtte med is, og smiler deretter.

Og så var vi komt til Khon Kaen, og partyet der. Treffplassen var ikke lett og finne, men på kvelden var det ikke noen tvil om hvor partiet var. Der var det politi i alle varianter av beruselse! Og lys og lyd deretter. Fest på Politi Akademiet!

Ikke så mange sykler tidlig på ettermiddagen. Men noen var klar for paraden.

Oppstilling for paraden i kjent Thai stil, masse organisering, for så og avlyse hele paraden.

Parkerte sykler og nydusjet i den lokale taxien tilbake til treffplassen.

Veiviseren vurderer en trike i form av en Spyder, men etter en nøye telling fant vi ut at det tredje hjulet ikke var et reseve hjul. Da dalet interessen.

På party med våre venner i Asian Nomad MC.

Mye folk, mye lys og mye lyd som bare Thaier kan arrangere. Og bare store smil overalt. Det er mange som kunne lært noe her!

Her har jeg valgt det dårligste bildet, så dere kan angre på at dere ikke var med! Så mange damer har jeg aldri sett på en scene før, og gjett om de var vakre. Ryktene sa at de var elever på politi akademiet, så i fremtiden skal vi bryte alle trafikk lover i KK i håp om å bli stoppet av en av dem!

Aldri en tur uten, så også med denne! 7-11

Vi bodde på et helt nytt hotell like om hjørnet til KK hotell. Fint og nytt!

Det triste med alle turer er at de tar slutt. Her en ”grav øl” på Siste Øl Stopp.

Tilbake til Den Nye Løven. Torgeir, Mai, Simon den nye ”eier” og Veiviseren.

Igjen, takk til alle som var med. Og takk til Torgeir med bilder.