Koh Chang trip 2010

Tre dager før Burapa Pattaya Bike Week dro Tom, Per Sjanten, Frodo, Lise, Jan Tore, Viggo (barndomskamerat av Per), Steven og Choppar en liten tur til Kho Chang for å ta en liten "ferie." Vi kjørte til Kho Chang på tirsdagen på litt "vel" lang tid p.g.a problemer med Frodo's dekk, men vi kom frem til slutt.Onsdagen bestemte vi oss for å ta en dag på den nydelige stranden i Kho Chang, før vi kjørte mot Pattaya og Burapa Bike Week på Torsdag. Det var en fantastisk tur selvom vi fikk litt problemer underveis.

Vi møttes på Løven for å ta en liten frokost før avreise klokken 11:00 (Thai time vel å merke..)

Alle får fylt opp tankene sine og vi er klar for tur.

Første stopp ble litt uheldig stopp da Frodo oppdaget at han hadde litt VEL lite luft i fordekket..

Noen utnytter denne mulighet til å gjøre personlige ærende.

Heldigvis var det ikke lange veien til nærmeste verksted hvor vi fikk hjelp med en gang.

Frodo tar selvfølgelig hele situasjonen med et smil og vi er alle glad for den raske hjelpen vi får.

Tom var så så heldig at han til og med fant seg en ny venn under "verksted oppholdet".

Problemet "løst" og vi fortsetter å nyte veien. Steven nyter beach roaden i Rayong.

Nytt stopp i Rayong. Det spøker i dekket til Frodo. Det gikk tom for luft IGJEN! Lise tar dette selvføgelig med et smil. Var ikke akkurat verste plassen dette kunne skje

I Rayong har de også verksted, så mens vi venter går reperasjonen av Frodo sitt dekk sin gang. Livet er ikke feil.

Sjanten, Viggo og Jan Tore tar seg en kopp kaffi.

Dekket kommer endelig på plass og Frodo strååler av glede!

Siste stopp før fergen for litt mat. Er det noe ingen kan si imot, så er det at vi ikke er trofast mot 7 eleven.

Vel, siste planlagte stopp i hvert fall. Onkel mente visst at vi ikke hadde stoppet nok denne dagen.

Heldigvis har Sjanten nok av erfaring innenfor dette området og vi fikk kjøre videre igjen. Takk for at du aldri gir opp Per!

Fremme på fergen og vi får oss litt forfriskninger..

Uheldigvis hadde fergen kjørt "litt" for langt inn på land, og vi satt oss fast.

Heldigvis finnes det løsninger på alle problem..

7og heldigvis fins det flere ferger.

Etter en liten times forsinkelse blir fergen bokstavlig talt sletet løs, og vi kommer oss endelig til sjøs.

Gruppebilde og dagens siste bilde på fergen like før vi gikk i land på Kho Chang.

Dagen derpå tilbrakte vi på stranden. Heeerlig..

Tom og Per er storfornøyd med livet.

The Beach Boys

Ingenting er som å deige seg i en solstol dagen derpå.

Maipenrai`s nye lovende medlem. Mangler bare en sponsor. Noen frivillige?

Frokost på hotellet før avreise mot Pattaya.

Nok et eksempel på Maipenrai's velkjente ryddige, stilfulle og ikke minst praktiske parkeringer.

Humøret er på topp. Vi kom oss helt til fergeleie uten noen problemer!

Det skal bare litt derigering til så ser du, Maipenrai KAN faktisk også parkere pent.

Verden er liten. Lasse, President i Asian Nomad MC har tre sykler til utleie, alle disse møttes på øyen.

Så var det Jan Tore sin tur for sykkel problemer.

Stakkars Viggo ble helt frustret når han ikke fikk slippe til å mekke på sykkelen. Alle vil hjelpe til.

Jan Tore passer på at sykkelen blir puffet trygt til nærmeste bensinstasjon den han ventet på pickup mens vi andre fikk streng beskjed om å kjøre videre til Pattaya.

Turens siste bilde med Koh Samet i bakgrunnen. Kjempe tur!!